Program Szkolenia
„Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie”
– Mahatma Gandhi
Profesjonalne szkolenie kandydatów na kierowców według wzorców skandynawskich
– mało znanych i nie praktykowanych przez większość szkoleniowców
Przygotowywanie kandydatów na kierowców do egzaminu państwowego w zakresie:
- Znajomości przyrządów, urządzeń, mechanizmów i systemów pojazdu, rozumienia ich funkcjonowania a także umiejętności ich stosowania w odpowiednich sytuacjach
- Techniki Jazdy
- Zagrożeń w ruchu drogowym
- Wszystkich możliwych zadań egzaminacyjnych
- Topografii tras egzaminacyjnych
- Psychologii Transportu
- Odpowiedniego wizerunku
- Zajęcia prawidłowej, ergonomicznej i bezpiecznej pozycji za kierownicą
- Sposobu działania poduszek i kurtyn powietrznych
- Znaczenia bezpieczeństwa czynnego (aktywnego) i biernego (pasywnego)
- Rodzaju luster, ich funkcjonalność, sposób regulacji i korzystania
- Funkcji pasów bezpieczeństwa
- Wyników testów zderzeniowych
- Niektórych systemów bezpieczeństwa – między innymi: ABS, ASR, ESP, AB, DSA, BLIS, BAS, HHC, EPB
- Ergonomicznego sposobu zmiany poszczególnych biegów
- Techniki zwalniania i zatrzymywania pojazdu przy użyciu silnika
- Rodzajów skrętów kołem kierownicy
- Dynamiki jazdy
- Sposobów pokonywania zakrętów
- Dystansu strategicznego
- Zasad jazdy defensywnej – defensive driving
- Eko jazdy – eco driving
- Taktyki jazdy
- Przebytej drogi w ciągu 1 sekundy przy poszczególnych prędkościach
- Zasad bezpiecznej odległości 3-4 sekund
- Drogi zatrzymania a hamowania przy poszczególnych prędkościach początkowych
- Zjawisk podsterowności i nadsterowności pojazdu, hipnozy drogowej, olśnienia, efektu tunelowego, akwaplanacji – aquaplaning
- Statystyk – Raporty KGP BRD „Wypadki Drogowe”
- Prawidłowej reakcji na powstałe zagrożenia w różnych sytuacjach drogowych
- Szkolenia na trasach egzaminacyjnych poszczególnych egzaminatorów
- Wielokrotnego powtarzania najtrudniejszych zadań egzaminacyjnych dla początkujących kierowców – skrzyżowania z ruchem okrężnym i wszystkie rodzaje manewrów
- Przeprowadzania egzaminów wewnętrznych praktycznych
- Stosowania odpowiednich oznaczeń na pojeździe szkoleniowym a także elektronicznego komunikatora z wyświetlaczem na tylnej szybie pojazdu podczas pierwszych zajęć nauki jazdy, w trakcie całego szkolenia a także podczas egzaminu wewnętrznego praktycznego
- Szkolenia wyłącznie jednej osoby (bez transportu osób trzecich) w celu komfortu psychicznego osoby szkolonej, wyostrzenia przez nią percepcji i koncentracji na zadaniach egzaminacyjnych, poleceniach instruktora oraz sytuacji w ruchu drogowym
Ponadto:
- Wyjaśnianie szkodliwych i niebezpiecznych stereotypów związanych ze szkoleniem kandydatów na kierowców ich egzaminowaniem oraz ogólnie ruchem drogowym
- Opis sylwetek kierowców: sangwinik, flegmatyk, melancholik, choleryk
- Wysokie standardy dydaktyki, andragogiki i psychologii transportu
- Pomoce wizualne
- Udostępnianie każdej osobie szkolonej materiałów multimedialnych własnego autorstwa poruszających zagadnienia techniki jazdy, taktyki jazdy, systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz szeroko pojętej problematyki ruchu drogowego
- Konkluzje do treści pisanej książki z dziedziny techniki jazdy i psychologii transportu
Lekcje prowadzone przez doświadczonego szkoleniowca z wieloletnim stażem predyspozycjami i osiągnięciami w postaci:
- Ponad 45.000 godzin w charakterze instruktora nauki jazdy i instruktora techniki jazdy
- Koordynatora Ośrodka Szkolenia Kierowców i Instruktorów „AS”
- Prowadzącego warsztaty dla instruktorów nauki jazdy i instruktorów techniki jazdy
- Autora prezentacji multimedialnych, procedur i projektów
- Wykładowcy, mówcy publicznego, menedżera, byłego bankowca i sportowca
- Posiadającego liczne rekomendacje osób szkolonych a także uznanie w środowisku instruktorów nauki jazdy i egzaminatorów
- Pasjonata standardów jakości
- Perfekcjonisty
„Nie wystarczy dużo wiedzieć, ażeby być mądrym”
– Heraklit z Efezu