Program Szkolenia

„Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie”
– Mahatma Gandhi

 Profesjonalne szkolenie kandydatów na kierowców według wzorców skandynawskich
– mało znanych i nie praktykowanych przez większość szkoleniowców

Przygotowywanie kandydatów na kierowców do egzaminu państwowego w zakresie:

  • Znajomości przyrządów, urządzeń, mechanizmów i systemów pojazdu, rozumienia ich funkcjonowania a także umiejętności ich stosowania w odpowiednich sytuacjach
  • Techniki Jazdy
  • Zagrożeń w ruchu drogowym
  • Wszystkich możliwych zadań egzaminacyjnych
  • Topografii tras egzaminacyjnych
  • Psychologii Transportu
  • Odpowiedniego wizerunku
  • Zajęcia prawidłowej, ergonomicznej i bezpiecznej pozycji za kierownicą
  • Sposobu działania poduszek i kurtyn powietrznych
  • Znaczenia bezpieczeństwa czynnego (aktywnego) i biernego (pasywnego)
  • Rodzaju luster, ich funkcjonalność, sposób regulacji i korzystania
  • Funkcji pasów bezpieczeństwa
  • Wyników testów zderzeniowych
  • Niektórych systemów bezpieczeństwa – między innymi: ABS, ASR, ESP, AB, DSA, BLIS, BAS, HHC, EPB
  • Ergonomicznego sposobu zmiany poszczególnych biegów
  • Techniki zwalniania i zatrzymywania pojazdu przy użyciu silnika
  • Rodzajów skrętów kołem kierownicy
  • Dynamiki jazdy
  • Sposobów pokonywania zakrętów
  • Dystansu strategicznego
  • Zasad jazdy defensywnej – defensive driving
  • Eko jazdy – eco driving
  • Taktyki jazdy
  • Przebytej drogi w ciągu 1 sekundy przy poszczególnych prędkościach
  • Zasad bezpiecznej odległości 3-4 sekund
  • Drogi zatrzymania a hamowania przy poszczególnych prędkościach początkowych
  • Zjawisk podsterowności i nadsterowności pojazdu, hipnozy drogowej, olśnienia, efektu tunelowego, akwaplanacji – aquaplaning
  • Statystyk – Raporty KGP BRD „Wypadki Drogowe”
  • Prawidłowej reakcji na powstałe zagrożenia w różnych sytuacjach drogowych
  • Szkolenia na trasach egzaminacyjnych poszczególnych egzaminatorów
  • Wielokrotnego powtarzania najtrudniejszych zadań egzaminacyjnych dla początkujących kierowców – skrzyżowania z ruchem okrężnym i wszystkie rodzaje manewrów
  • Przeprowadzania egzaminów wewnętrznych praktycznych
  • Stosowania odpowiednich oznaczeń na pojeździe szkoleniowym a także elektronicznego komunikatora z wyświetlaczem na tylnej szybie pojazdu podczas pierwszych zajęć nauki jazdy, w trakcie całego szkolenia a także podczas egzaminu wewnętrznego praktycznego
  • Szkolenia wyłącznie jednej osoby (bez transportu osób trzecich) w celu komfortu psychicznego osoby szkolonej, wyostrzenia przez nią percepcji i koncentracji na zadaniach egzaminacyjnych, poleceniach instruktora oraz sytuacji w ruchu drogowym

Ponadto:

  • Wyjaśnianie szkodliwych i niebezpiecznych stereotypów związanych ze szkoleniem kandydatów na kierowców ich egzaminowaniem oraz ogólnie ruchem drogowym
  • Opis sylwetek kierowców: sangwinik, flegmatyk, melancholik, choleryk
  • Wysokie standardy dydaktyki, andragogiki i psychologii transportu
  • Pomoce wizualne
  • Udostępnianie każdej osobie szkolonej materiałów multimedialnych własnego autorstwa poruszających zagadnienia techniki jazdy, taktyki jazdy, systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego oraz szeroko pojętej problematyki ruchu drogowego
  • Konkluzje do treści pisanej książki z dziedziny techniki jazdy i psychologii transportu

Lekcje prowadzone przez doświadczonego szkoleniowca z wieloletnim stażem predyspozycjami i osiągnięciami w postaci:

  • Ponad 45.000 godzin w charakterze instruktora nauki jazdy i instruktora techniki jazdy
  • Koordynatora Ośrodka Szkolenia Kierowców i Instruktorów „AS”
  • Prowadzącego warsztaty dla instruktorów nauki jazdy i instruktorów techniki jazdy
  • Autora prezentacji multimedialnych, procedur i projektów
  • Wykładowcy, mówcy publicznego, menedżera, byłego bankowca i sportowca
  • Posiadającego liczne rekomendacje osób szkolonych a także uznanie w środowisku instruktorów nauki jazdy i egzaminatorów
  • Pasjonata standardów jakości
  • Perfekcjonisty

„Nie wystarczy dużo wiedzieć, ażeby być mądrym”
– Heraklit z Efezu